fehér póló

A póló színes világa

A póló napjainkban a hétköznapi ruhatár közkedvelt, mindennapos darabja. Bő félévszázaddal ezelőtt pólót leginkább még csak aláöltözetként, vagy sporttevékenységhez, esetleg kiránduláshoz hordtak, utcai viseletként azonban polgárpukkasztónak számított.

A hippi korszak, majd a posztmodern szemlélet viszont egyre inkább befogadta a „mainstream” öltözködési kultúrába, ma pedig fel sem merül a létjogosultsága. Olyannyira sem, hogy ennek a ruhadarabnak mind a gyártási technológiája, mind az esztétikai tervezése igen sokat fejlődött, így ma már széles választékot találhatunk a „basic”, illetve „prémium” póló kategóriák spektrumán. Ezt a folyamatot természetesen elősegítette a divat, amely az utóbbi pár évtizedben előtérbe helyezte a rövid ujjú felsőket.

A divat számára több szempontból is hasznos: a pólókban egyrészt megjelenik a lezserség, a sportosság érzete, továbbá ez a ruhadarab jobban kiemeli a testi adottságokat, ami szintén a posztmodern értékrend törekvéséhez köthető. Ami pedig az üzleti értékeket illeti, a póló egy nagyszerű reklámfelület is, ami nemcsak a cégek érdekeiből lényeges, hanem úgy tűnik, a fogyasztóknak is fontos, hiszen egy márkás lógóval ellátott termékkel egyúttal státuszszimbólumot is vásárolnak.

Összességében elmondható, hogy ez a ruhadarab egyfajta „globális népviselet” is, hiszen a világ bármely pontján megállja a helyét, illetve a széles választék (szabás, anyag, színek, minták) miatt mindenki megtalálhatja a maga számára ideális példányt.

No Comments

Post a Comment